Zapraszamy do przeczytania drugiego biuletynu projektu EcoMentor
Napisane: .
*|MC_PREVIEW_TEXT|*
*|MC_PREVIEW_TEXT|*
Biuletyn Nr 2
Witajcie
Witamy w drugim numerze Biuletynu Projektu EcoMentor "Wdrażanie modelu certyfikacji mentorów w sektorze ekoprzemysłu".
W tym numerze przedstawiono między innymi:
dotychczasowe rezultaty projektu
informacje o opracowywanym w ramach Projektu EcoMentor kursie kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) dla mentorów w eko-przemyśle
artykuł Scotta Crossetta (ICERMS) pt. Najważniejsza jest odpowiednia chwila. Kwalifikacje zawodowe w gospodarce odpadami i rola mentora w Wielkiej Brytanii
przyszłe działania w projekcie EcoMentor
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub komentarze dotyczące projektu, prosimy się skontaktować z nami telefonicznie 22-375-05-34 lub wysłać email. Czekamy na kontakt z Państwem.
REZULTATY PROJEKTU
Podczas ostatnich paru miesięcy partnerzy projektu EcoMentor pracowali nad ostateczną wersją Standardu Kompetencji Zawodowych (SPC) dla mentorów w sektorze eko-przemysłu oraz nad programem szkoleniowym.
Proces ten był czasochłonny, ponieważ materiały konsultowano z ekspertami zewnętrznymi - mentorami z eko-przemysłu - zarówno on-line jak i bezpośrednio.
Po zakończeniu przez partnerów ostatecznej wersji SPC i modułów programu szkoleń wszystkie materiały będą dostępne na stronie internetowej projektu.
Kurs kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) dla mentorów eko-przemysłu
(autor: DIMITRA - Grecja)
Kurs VET opracowywany w ramach projektu EcoMentor skierowany jest do osób aktywnych zawodowo w branży eko-przemysłu, które nie mają możliwości i czasu uczestniczenia w długich kursach doszkalających. Aby uczestnictwo w kursie było jak najbardziej dostępne dla mentorów z eko-przemysłu, szkolenie to zostanie opracowane w formacie mieszanych metod uczenia się (ang. blended learning).
Czym są mieszane metody uczenia się?
Mieszane metody uczenia się łączą tradycyjne metody nauki (bezpośredni kontakt z prowadzącym) z aktywnościami prowadzonymi zdalnie przy pomocy komputera (e-learning).
Jakie są korzyści z kursu prowadzonego mieszanymi metodami uczenia się?
Kurs wykorzystujący mieszane metody uczenia się ma wiele zalet, ponieważ przełamuje tradycyjne sposoby nauczania. Przede wszystkim oferuje elastyczne ramy czasowe, indywidualne dla każdego z uczestników, dając im możliwośc uczenia się we własnym tempie. Co więcej, doświadczenie edukacyjne może łatwo być dostosowane do każdego uczestnika, zwłaszcza w dzisiejszych czasach dostępu do technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT).
Co będzie planowane w kontekście projektu EcoMentor?
Mieszane metody uczenia się mogą przybierać różne kształty, jednak w tym projekcie zastosowane zostanie podejście oparte na doświadczeniu w miejscu pracy oraz następujące narzędzia:
Kurs ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę oraz umiejętności, które powinien posiadać mentor w eko-przemyśle. Materiały szkoleniowe zostaną opracowane w czterech językach: angielskim, greckim, włoskim oraz polskim.
Mentorzy pracujący w sektorze eko-przemysłu w Grecji i Polsce będą również mogli wziąć udział w pilotażowym kursie, zaplanowanym w ramach projektu EcoMentor na drugi kwartał 2018 r.
Najważniejsza jest odpowiednia chwila - Kwalifikacje zawodowe w gospodarce odpadami i rola mentora w Wielkiej Brytanii
(autor: ICERMS - Wielka Brytania)
Czas realizacji projektu EcoMentor nie mógłby być lepsza jeśli chodzi o brytyjski rynek kwalifikacji.
Brytyjczycy mają doskonale funkcjonujący system kwalifikacji zawodowych w sektorze gospodarki odpadami, jednak nie były w nim uwzględniane kwestie mentoringu. W związku z tym, nowa kwalifikacja będzie ważnym dodatkiem dla zestawu kwalifikacji już dostępnych w sektorze gospodarki odpadami.
Mówi się, że ważne jest być we właściwym miejscu we właściwym czasie i ta kwalifikacja dla mentorów może właśnie spełniać te kryteria w odniesieniu do rynku brytyjskiego. >> Czytaj więcej
Co dalej w projekcie?
W tej chwili partnerzy projektu EcoMentor będą pracować nad szkoleniem VET dla mentorów w branży eko-przemysłu. Kurs będzie testowany podczas szkolenia pilotażowego rozpoczynającego się w 2018 roku w Polsce i Grecji.
Jeśli chcesz być informowany o kursie pilotażowym, zarejestruj się, aby uzyskać więcej informacji.
Ten projekt jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Strona odzwierciedla jedynie stanowisko jej autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek wykorzystanie informacji na niej zawartych..